تفاوت تخت بیمارستانی و تخت های معمولی

تخت بیمارستانی دارای مدل های متنوعی بوده و هر کدام طراحی مخصوص به خود را دارند. این نوع از تخت ها بنا به نوع کاربردشان در بخش های مختلف مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند. تخت های بیمارستانی به دلیل امکانات کامل تری که دارند تفاوت زیادی با تخت های معمولی خواهند داشت. در زیر به برخی از این امکانات اشاره خواهیم نمود.

استفاده از شکن در تخت های بیمارستانی

یکی از اصلی ترین تفاوت های چشم گیری که در تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی وجود دارد، وجود شکن ها می باشد. در تخت های بیمارستانی توسط شکن ها می توان به راحتی در قسمت های مختلف تخت تغییر وضعیت ایجاد نمود. این تغییر موقعیت شکن ها با استفاده از اهرم های مکانیکی یا موتورهای الکتریکی صورت می گیرند. در برخی از تخت های بیمارستانی قابلیت تنظیم ارتفاع کلی تخت نیز وجود دارد. لازم به ذکر است که تخت های بیمارستانی برقی نیز از برتری بیشتری نسبت به تخت های بیمارستانی مکانیکی برخوردار بوده و قیمت بالاتری نیز دارند.

استفاده از ریل های جانبی در تخت های بیمارستانی

استفاده از ریل های محافظ جانبی در تخت ها یکی دیگر از ویژگی های تخت های بیمارستانی به شمار می رود. این ریل ها از جنس فلزات مرغوب ساخته شده و از افتادن ناگهانی بیمار جلوگیری می کنند. ریل های جانبی متحرک بوده و در صورت نیاز قابلیت باز و بسته شدن دارند تا در زمان بالا و پایین رفتن بیمار از تخت ایجاد مزاحمت ننمایند. علاوه بر آن بیماران از این ریل ها به عنوان تکیه گاهی برای بلند شدن و خوابیدن استفاده می نمایند. همچنین گاهی اوقات بیماران در زمان نشستن بر روی تخت برای راحتی بیشتر از این ریل ها به عنوان تکیه گاه استفاده می نمایند. استفاده از حفاظ تخت بیمارستانی منجر به بالا رفتن ایمنی بیمار در تخت بیمارستانی می گردد.

قابلیت نصب تجهیزات اضافی در تخت های بیمارستانی

از دیگر برتری های تخت های بیمارستانی نسبت به تخت های معمولی می توان به قابلیت نصب تجهیزات اضافی اشاره نمود. برخی از بیماران بنا به نوع بیماریشان نیازمند به درمان و یا پیگیری توسط تجهیزاتی هستند که باید بر روی تخت های بیمارستانی نصب گردند. علاوه بر تمامی خصوصیات ذکر شده، تخت های بیمارستانی قابلیت نصب تجهیزات اضافی را داشته که این یک امر مهم و حیاتی در درمان بیماران نیز می باشد. این در حالی است که تخت های معمولی از چنین امکاناتی بهره مند نمی باشند.

تخت بیمارستانی نجفی با ارائه انواع تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی با کیفیت و کارایی بالا، در راستای بهبود خدمات بیمارستانی تلاش می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تخت بیمارستانی مناسب برای منزل و آخرین قیمت تخت بیمارستانی با شماره 09123063398 یا 66973991 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید