تخت بیمارستانی مکانیکی

تخت بیمارستانی به تختی القا می گردد که جهت رفاه حال بیماران طراحی و ساخته می شود. تخت های مکانیکی یکی از انواع تخت های ساده بیمارستانی می باشد. این تخت ها برای استراحت بیماران در منازل ومراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

تخت های مکانیکی دارای اهرم های دستی جهت  تنظیم ارتفاع و تغییر موقعیت بالا تنه و پایین تنه می باشند. این نوع تخت ها دارای 3 هندل جداگانه برای تغییر موقعیت های مختلف بوده که مکانیزم عملکرد آن ها به صورت چرخشی می باشد. این اهرم ها متصل به جک های بالابر بوده و با چرخاندن آن ها توسط همراهان بیمار و یا پرستاران، جک ها باعث تغییر موقعیت در زوایای مختلف می گردند.

ویژگی های تخت های مکانیکی

اگر بخواهیم در مورد ویژگی های تخت های مکانیکی صحبت کنیم، می توانیم به ارتفاع ثابت چهارچوب یا بدنه ی آن ها اشاره نماییم. این نوع ار تخت های بیمارستانی تنها قابلیت تغییر موقعیت در ناحیه سر و پای بیمار را داشته و جهت بیمارانی که ارتفاع کلی تخت برایشان حائز اهمیت نمی باشد و تنها نیاز به تغییر موقعیت در ناحیه سر و پای بیمار دارند مناسب می باشند. رویه توری تخت های مکانیکی باعث ایجاد عبور و مرور هوا گردیده و تا حدودی می تواند از ایجاد زخم بستر در بیماران جلوگیری نماید. همچنین تخت های بیمارستانی مکانیکی به دلیل جنس مرغوبی که دارند قابلیت تحمل وزن بیمار تا وزن 180 کیلوگرم را خواهند داشت.

حفاظ قرار گرفته در دو طرف تخت های مکانیکی از سقوط ناگهانی بیماران در زمان خواب و یا در زمان هایی که بیمار از هوشیاری کامل برخوردار نیستند جلوگیری می نماید. از دیگر ویژگی های تخت های مکانیکی می توان به وجود چرخ های متحرک قفل دار در زیر پایه های ثابت این تخت ها و همچنین وجود صربه گیر ها جهت رفاه حال بیماران اشاره نمود. لازم به ذکر است که تخت های بیمارستانی مکانیکی در 3 مدل تک شکن ، دو شکن و سه شکن تولید می گردند.

تخت بیمارستانی مکانیکی از نظر تعداد شکن دارای انواع متفاوتی می باشند.

تخت بیمارستانی نجفی

 تفاوت انواع تخت بیمارستانی مکانیکی

تفاوت این نوع از تخت بيمارستانی از نظر ساختار و کارایی بوده و با توجه به تعداد شکن به کار رفته کارایی متفاوتی را ارائه می کنند. در تخت بیمارستانی مکانیکی یک شکن فقط پشت کمر تا زاویه 90 درجه می توان به صورت دستی تغییر داد. تخت بیمارستانی دو شکن علاوه بر کمر، پا را نیز می توان با هندل های تعبیه شده، در موقعیت مناسب قرار داد. اما در تخت بیمارستانی سه شکن در ناحیه پا می توان دو منطقه ران پا و پاشنه پا را به طور جداگانه تغییر موقعیت داد.

تخت بیمارستانی سه شکن کامل ترین امکان را در تغییر موقعیت دارد و مناسب برای استفاده در بیمارستان ها و یا تخت بیمارستانی برای منزل می باشد.

تخت بیمارستانی نجفی با ارائه انواع تخت بیمارستانی برقی و مکانیکی با کیفیت و کارایی بالا، در راستای بهبود خدمات بیمارستانی تلاش می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تخت بیمارستانی مناسب برای منزل و آخرین قیمت تخت بیمارستانی با شماره 09123063398 یا 66973991 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید