تخت زایمان یا ژنیکولوژی
تخت ژینوکولوژی | تخت بیمار | تخت مریض | تخت برقی

 

همان طور که می دانید یکی از اصلی ترین قسمت های مهم مطب زنان، ژنیکولوژی می باشد. برای بررسی دقیق زنان از تخت های زایمان یا همان ژنیکولوژی استفاده می شود. تخت زایمان نیز یکی از انواع تخت بیمارستانی بوده که دارای سه تکه می باشند. این نوع تخت ها با طراحی ارگونومیک خاصی و مختلفی که دارند سبب آسان تر شدن معاینه زنان و زایمان طبیعی می گردند.

مشخصات تخت زایمان

این نوع از تخت های بیمارستانی از سه بخش ویژه تکیه گاه، محل قرارگیری پاها و محل نشستن و دراز کشیدن تشکیل شده اند. تخت های زایمان دارای بدنه فلزی استیل بوده که باعث دوام و استحکام بیشتر ان ها در برابر فشارهای بیماران و جا به جایی ها می گردند. از چرخ های بزرگ در زیر پایه های فلزی آن ها جهت سهولت در جا به جایی استفاده گردیده است.

تخت های ژنیکولوژی سه شکن بوده و تغییر شکن ها جهت قرار گرفتن بیمار در وضعیت های مختلف در نظر گرفته شده است. محل قرار گیری پاها از جنس ABS  متحرک بوده و جهت راحتی بیمار در زمان معاینه تعبیه گردیده اند. رویه تخت های ژنیکولوژی توسط فوم های 5 تا 10 میل و چرم های مصنوعی پوشانده گردیده که قابل ضدعفونی و شستشو نیز می باشند.

این نوع از تخت ها در دو مدل مکانیکی و برقی طراحی و تولید می گردند. در مدل های مکانیکی تغیر وضعیت صندلی در حالت های مختلف توسط اهرم های دستی و تسمه ها صورت گرفته و باید از جنس مرغوب تولید گردند تا در صورت تکرر در تغییر وضعیت به صورت دستی دچار آسیب دیدگی نگردند. در تخت های زایمان برقی تغییر حالت در زوایا و ارتفاع مختلف توسط موتورها صورت می گیرد. در این مدل از تخت ها علاوه بر کیفیت جنس بدنه تخت، باید به کیفیت موتورها دقت نمود.

صنایع پزشکی نجفی تولیدکننده تخت بیمار با ارائه انواع تخت بیمارستانی اعم از تخت برقی بیمار، تخت CPR و ICU و سایر تخت های مورد استفاده در بیمارستان، در خدمت جامعه پزشکی و مردم عزیز ایران می باشد.
برای دریافت آخرین قیمت تخت بیمارستانی و اطلاعات بیشتر در مورد تخت بیمارستانی نجفی و تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل با شماره 66973991 یا 09123063398 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید