تخت CPR | تخت احیا

کاربرد تخت احیا

تخت احیا یا همان تخت CPR (cardio-pulmonary-resuscitation) از جمله مهم ترین تجهیزات بیمارستانی است که در بخش مراقبت های ویژه و اورژانس مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. تخت های احیا جزء تخت های تخصصی پزشکی محسوب گردیده و به طور مستقیم با نجات جان بیماران ارتباط دارد.  این نوع از تخت بیمارستانی برای بیمارانی که که دچار ایست قلبی و مغزی شده اند مورد استفاده قرار می گیرند. در نظر داشته باشید که بیمارانی که دچار ایست قلبی شده اند باید به سرعت بر روی این تخت ها انتقال پیدا کنند تا توسط الکتروشوک ها در کمتر از 6 دقیقه احیا شوند.

خصوصیات تخت احیا

همان طور که می دانید الکتروشوک ها توسط جریان برق عملیات احیا را انجام می دهند از این رو تخت های احیا باید دارای کفه های غیر الکتریسیته باشند تا مانع از برق گرفتگی بیماران شوند. MDF ها عایق الکتریسیته بوده و مناسب جهت پوشش سطح تخت های احیا می باشند. این تخت ها باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند وزن بیمار و فشار وارد به بیمار را در هنگام عملیات احیا تحمل نمایند.

در صورتی که تخت ها از جنس مناسب تهیه نگردند ممکن است در زمان کوتاهی شکسته و منجر به آسیب رساندن به بیمار شوند. از این رو معمولا تخت های احیا دارای چهارچوب فولادی بوده و جنس رویه آن ها MDF یا ABS  می باشند و از رنگ های استاتیک یا پودری در آن ها استفاده می شود. در تخت های CPR از نوار PVC برای جلوگیری از نفوز آب به داخل چوب استفاده می شود. ابعاد این تخت ها برابر با طول 197 و عرض 98 سانت بوده و سه شکن می باشند.

صنایع پزشکی نجفی تولیدکننده تخت بیمار با ارائه انواع تخت بیمارستانی اعم از تخت برقی، تخت نیمه برقی، تخت CPR و ICU و سایر تخت های مورد استفاده در بیمارستان، در خدمت جامعه پزشکی و مردم عزیز ایران می باشد.

برای دریافت آخرین قیمت تخت بیمارستانی و اطلاعات بیشتر در مورد تخت بیمارستانی نجفی و تخت بیمارستانی برای استفاده در منزل با شماره 66973991 یا 09123063398 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید